Voor Fashionmarkt was ik verantwoordelijk voor de marketing en de vormgeving daarvan. Dat gebeurde via nieuwsbrieven, social media, webshop, productfotografie, beeldbewerking en print-/postermateriaal.

 

Dit is een sfeerbeeld van de nieuwsbrieven die ik heb gemaakt. Hierbij heb ik de nieuwsbrieven met de bijbehorende advertenties ontworpen, opgezet en verstuurd vanuit MailChimp met als doel om meer lead generation en lead conversion te creëren. Bekijk de nieuwsbrieven hieronder in de pdf op ware grootte ↓
Advertentie vormgegeven voor vaderdag, dat gebruikt is in de nieuwsbrief, webshop en op de Facebook pagina.
Advertentie vormgegeven voor het werven van nieuw personeel. Deze is gebruikt in de nieuwsbrief, webshop en op de Facebook en Instagram pagina.
Poster materiaal vormgegeven voor in de winkel en etalage om koopjesjagers de winkel in te lokken. Deze uiting kon ook tegelijk gebruikt worden in de nieuwsbrief, webshop, de Facebook en Instagram pagina.
Fashionmarkt werkte veel samen met Eyelove Brillen. Hiervoor een advertentie met kortingsactie vormgegeven voor in de nieuwsbrief, op de Facebook en Instagram pagina.
Voor het Duitse fashion merk Haily's een uiting vormgegeven met hun propositie voor in de nieuwsbrief, op de Facebook en Instagram pagina.
In sommige situaties heb je geen goed beeldmateriaal, waarmee je een mooie advertentie kunt vormgeven. Dan moet je het creatief oplossen. Hierbij heb ik het model van de verpakking gescand, de andere kleurvarianten aan een pop aangetrokken, gefotografeerd, geretoucheerd en vrijstaand gemaakt. Op die manier toch nog een aantrekkelijke advertentie vorm kunnen geven voor in de nieuwsbrief, de webshop en op de Facebook pagina.
Voor een betaalde facebook advertentie mag je maar beperkt tot geen tekst gebruiken in het advertentiebeeld / -foto. De regel van Facebook is dat de adverterende tekst moet komen te staan in het tekstbericht; boven de afbeelding in je post. In de aanbieding: de grijze broek, de zwarte broek en de zwarte hoodie van Philipp Plein.
Ter promotie en bekendmaking van de grand opening van Meubeloutlet Akerpoort (dochterbedrijf van Fashionmarkt) een dubbelzijdige leaflet/flyer op A5-formaat vormgegeven. Hiervoor ook nog het logo en de huisstijl ontworpen.
Ter promotie en bekendmaking van de grand opening van Meubeloutlet Akerpoort een poster op A0-formaat vormgegeven.
Aantrekken van (nieuwe) klanten, bezoekers en volgers, door ze op de hoogte brengen van de mooie aanbiedingen en belangrijke updates, gebeurde niet alleen via de wekelijkse nieuwsbrief, maar ook via regelmatige posts op Facebook en Instagram.

Nieuwsbrieven